Alla inlägg under maj 2007

Av Charlotte Strand - 17 maj 2007 22:37

BELLO 21 ÅR IDAG =)!!!


Ursäkta dröjsmålet. Ifall någon har undrat var jag har tagit vägen så har jag helt enkelt saknat ork och tid att skriva här. Nästan all min kreativitet sugs upp under dagarna av allt jag ser, hör, gör och pratar med andra om och det är helt underbart. Tyvärr har jag inte alltid energi kvar att slå på datorn, logga in med mitt tröga internet och sen skriva ett fantasifullt inlägg.


Hur som helst, ikväll känner jag mig lite inspirerad. Hästarna (alla utom Indigo och småhingstarna) är på bete och tror väl att de har hamnat i hästhimlen. Bello har hittat sin uppgift i livet som ansvarsfull hövding över Sack och Bill. Han lämnar hagen under protest en timme varje dag för att hans matte ska plocka fästingar (jordens plåga...) och rida. Drömprinsen håller han ett skeptiskt öga på och har nog beslutat sig för att denne är skvatt galen. Prinsen har inte förstått att han numera tillhör den stympade ligan och har utsett flocken på andra sidan staketet till sin. Den mesta tiden tillbringar han med att antingen vandra eller springa längs med staketet. Ur Bellos urhästsynvinkel är nog detta ett fruktansvärt slöseri med energi. Jesus Christ, det finns ju mat!


Hagen är helt fantastisk, omgiven av vatten med träd, vass och buskar överallt. Vi har inhägnat en liten del till ridbana. Där finns träd, gropar och tuvor så jag får träna mina inre bukmuskler för att inte skumpa runt och Bello får lyfta på sina fötter. På tal om fötter så är han numera barfota. Helgen ska användas som prov. Går det inte så får han skor igen.


Ridningen är härlig. Konstaterade idag att han är "väldigt ridbar" nu, vad nu det ska betyda. I mina ögon innebär det att det inte är långt från tanke till handling. Att jag kanske börjar få ett hum om att min lilla stadiga häst är långt mycket mer känslig än någon kunde tro. Att vi växlar mellan kortning och längning relativt smidigt. Att jag rider nu. Det känns som om Bello har väntat in mig. Och nu har jag börjat hinna ikapp. Kanske befinner jag mig vid svansen.


Nästa vecka är min plan att åka hem till Luleå en sväng över helgen. För säkerhets skull säger jag att planen är sådan. SAS strejkar den 25e så jag kanske får promenera tillbaka till Stockholm dock... Pirates of the Caribbean: At World's End är på tapeten för mig och mamma. Sen är jag fruktansvärt nyfiken på Ellys lille Wilhelm. Det blir nog utgång en kväll också misstänker jag. Bellos överlämnar jag i andras vård dessa dagar och får som vanligt grymt dålig samvete.


Första veckan i juni är det dags för utbildning igen på Johannesberg, vilket ska bli jättekul! Jag går nu och ruvar på "Elements of Dressage" av Kurd Albrecht von Ziegner. Det är alltid så med såna där böcker. Jag bär med mig den överallt men kommer aldrig riktig till skott och börjar läsa. Jag gillar nog att ha kakan kvar. Lite som att öppna presenten och sen slå in den igen bara för att få nöjet att öppna den en gång till...


Ska försöka uppbåda lite tid till att uppdatera oftare...


Goodnight and thank you.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards